måndag 18 augusti 2014

Underligt telefon samtal...

Tidigare på em så ringde telefonen.
Och det var en man som på stod att
han ringde från Microsoft.
Och han pratade väldigt dålig engelska :/
Han påstod att vi fått virus i datorn.
Att vi måste rensa den.
Vilket vi gjorde bara för någon dag sedan.
Till slut efter några minuter så säger
jag att detta låter helt otroligt.
Att jag skulle lägga på telefonen.
Och så gjorde jag de.
Säkert någon liga som vill få fram
person nummer för att kunna kappa 
och ta pengar.
Men denna tjejen gick då inte på det :)
Så ringer det någon sådan till er,
lägg bara på luren.
''lånad bild från internet''

Ja i dag så började skolan.
Kevin var jätte nervös i morse.
Han kunde inte vara kvar hemma han gick 30 min
innan killarna skulle träffas :)
Han hade cyklat till sin kompis.
Han hade också varit nervös,
så dom satt och prata lite.
Men det hade gott bra,han byter till 
en helt ny skola nu.
Med större barn 6-9:an
så jag kan ju förstå
att dom var lite nervösa i dag killarna.

Simons dag började ju jätte bra :(
Han gick upp utan problem.
Och allt gick kanon,
men sen när taxin skulle komma.
Det är helt annan ska.
Så jag ringde,den skulle komma till 8.40
inte 7.40.Så jag ringde skolan och frågade

Vad som stod på,han frågade om vi fått en brev.
Nej vad då för brev,det var om tider och vad som 
skulle hända.Och sen hade dom satt taxin hem kl 11.05.
Tala om att ta för givet att jag gick sjukskriven
fortfarande.
// Laila

2 kommentarer:

  1. Aj då :/ Hoppas det löste sig med resorna sen :/

    SvaraRadera
  2. nja den kommer som den kommer.Taxin kom inte tid i dag heller :/ Men dom lovade att den skulle komma i tid i morgon

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...