torsdag 25 juli 2013

Efter lunch vart det lite bad...

I dag har vi badat utanför sätrabrun bort mot salbohed.Med familjen Lindström alltid lika trevligt,men manen i huset var ju inte så jätte glad att behöva åka så långt.Han började jobba kl 17
Så nästa gång får vi hålla oss inom Västerås gränser :))) Så han blir nöjd.Barnen badade och hade det mycket trevlig tillsammans.Karlarna badade dom med,bara fruarna som höll fötterna ovanför vattnet  :)
Tänk att jag är en sån bad kruka :))) ha ha ha det bjuder jag på.
Nu på kvällen drog det in ett ordentligt åskväder med muller och regn.Stängde till och med datorn.
Nu har vi ätit barnen och jag,fast dom skulle ju inte ha någon äcklig mat ;) 
Vart bandspagetti och hockeygryta,den är gjord på köttfärs.Mycket god är den om man inte vill ha köttfärssås.

Recept:
1 kg köttfärs
1 purjolök 
2 gula lökar
3 st paprikor efter smak
3 burkar crème fresh spelar ingen roll vilken
4-6 msk senap ju mer du tar desto starkare blir den
 1 tsk salt
 1 tsk svartpeppar
 1 msk curry
3-4 msk soja
1 till ½ fp persilja efter smak
2-4 dl mjölk hur tjock man vill ha den,
man kan ta matlagningsgrädde då blir den lite krämigare
då tar jag hälften grädde hälften mjölk.
Låt små koka på svag värme ca 5 min när allt är i lagt.

// Laila







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...