tisdag 8 april 2014

Våra barn av i dag...

Det är svårt för alla föräldrar, i dagens samhälle.Det är så hårt och tungt för barnen att växa upp nu.Inte alls som när en annan växte upp,då fick man vara barn länge.Nu räcker det till du är 10 sen så,ska barnen vara stora.Då kan man inte leka med Barbie,dockor,bilar eller leka med annat.Nej nu ska tjejerna börja sminka sig redan vid 10 års ålder. Och killarna tittar redan på tuttar och sådan som dom inte ska titta på.Det jag inte kan förstå varför barnen i dag, har så bråttom att växa upp så fort.Stor och vuxen är du resten av ditt liv,lek så länge du kan.Var barnet och låt dig bara vara barn.Vi föräldrar som har ett barn som har en diagnos,vi har det en nu kämpigare.För att få våra barn att passa in i en värld fulla av hårda ord i ett klimat som är rena rama djungeln.Jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja vara barn i dag.Jag fick ett råd föra veckan att jag skulle klippa av navelsträngen till min son.Hur skulle jag kunna göra det,när man ser hur barn i dag får växa upp.Föräldrar som inte har tid för sina barn,barnen får uppfostra sig själva.Inte konstigt att barnen är som dom är.Inte konstigt att vi föräldrar trappar våra barn.Vi måste ju försörja oss och våra barn.Allt är så dyrt allt kostar,bara man blinkar så kostar det snart pengar.Men HUR ska jag kunna klippa av,när jag vänder mig om för att gå och det enda jag vill är att vända mig om för att ta upp honom och springa där i från.Jag vet att jag inte alltid kan skydda honom i från världen,men så länge jag kan och orkar så länge kommer jag finnas vid hanns sida.Och det gäller båda min underbara söner.Så om det kallas för att vara en helikopter som det kallas nu för tiden.Så då är jag det och det är inget jag kommer att av stå i från heller.Tids nog så kommer dom en då ut i den stora vida världen

// Laila 


mina pluttisar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...