onsdag 12 mars 2014

Dålig dag...

Efter Simon åkt till sin skola och Kevin åkt till sin.
Så var jag så trött,så jag gick och sov.Kl var bara 8,
men jag var så trött.Sov till 9.30 då Mange kom och väckte mig.
Jag skulle tvätta kl 10 och inget som jag längtade till precis.
Det har varit en sådan där trött dag,då jag bara är.
Precis som jag inte existerar utan bara finns där.
Jag är ARG på mig själv,att jag inte gjorde något.När jag
hade alla varnings signaler fram för mig.Att jag inte gjorde 
något då.Och nu sitter jag här utmattad vilse och glömsk.
Jag vill vara den jag var förut,den som kunde le.
Och göra allt det där som jag ville,springa omkring
och göra allt på en gång.Jag gillade de och jag arbetar bäst då.
Men nu är jag glad om jag får något gjort.
Sitter mest i fåtöljen och bara är.
I dag när Kevin åkt till sin fotbolls träning
och Mange åkt till jobbet.Gick jag och Simon ut
och gud så skönt det var ute.Man liksom kände 
hur det luktade vår.Vårens lukt är det bästa som
finns.Våren är min tid,då det blir ljusare och det börjar
bli lagom varmt.

// Laila


 min älskade monster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...