söndag 11 augusti 2013

Känner mig rätt så trött...

Har haft 2 veckors semester men känner mig inte ett dugg utvilad.Och dessutom så ringde min stora syster och frågade om jag kunde ta hennes minsta för att hon behövde lite lugn och ro innan hon skulle börja jobba.
Det har suttit där och gnagat  sedan i går.Mange har jobbat hela sommaren så jag har själv haft
mina små monster.Hör bara en massa tjat hela dagarna om det ena och det andra.Så trött att jag bara skulle vilja ta bilen och bara köra.Visste inte att man kunde bli så här trött som förälder,att ens ork inte skulle finnas mer.När man har ett barn som har ADHD så finns det inga gränser,det kör tills det går och sover.Ingen ro
igen villa inga spärrar som finns, ett barn som är helt upp slukad av sig själv.Som sätter sig själv i första hand.
Allt fokus på barnet och barnet gör så du måste fokusera på just det.Och jag känner så för min äldsta son
att känner att han aldrig får min uppmärksamhet.Och jag talar om för honom hela tiden att jag älskar honom,
försöker förklara för honom att hanns lillebror kräver så mycket.I morgon börjar jobbet och man ska
ju känna sig rätt så utvilad på 2 veckor.Kan man ju tycka att man ska känna,men NEJ inte här.
Känner som jag rusat genom hela semester med högsta växeln ;(  Det låter som jag inte älskar min son
Å det gör jag kanske alldeles för mycket,jag oroar mig jämt för honom.Om han är själv ute och leker
vad gör han hittar han på något dumt.Är han snäll mot barnen ja sådan saker tänker jag på jämt.
Nej nu ska jag försöka få mig lite sömn,bara så skönt att få släppa ut sina tankar.

// Laila



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...