tisdag 5 augusti 2014

Brand rök...

I morse när vi vaknade så luktade
de brandrök :(
Från den härjade branden här i Västmanland.
Röken har legat vid träd topparna.
Så i morse kunde vi inte ha balkondörren
öppen.Och nästan inte under dagen heller.
Som Simon sa -det luktar majbrasa :)

 vet inte om man ser så bra,men röken ligger precis ovanför trädtopparna.


I dag köpte vi äntligen en dataskärm.
Den andre som vi hade dog i söndags.

I går var vi till Familjen Lindström och badade
Och fick jätte got fika,som både Madde och 
Sara hade bakat.
Mycket gott,sen var det så mysigt att får träffas igen.
Vi har inte träffats sedan vi åkte till Mariehamn.

ser ni vilket fika bord vi kom till :) Helt fantastiskt gott.

Barnen badade och lekte.
Och på kvällen åkte jag och Madde till
Hallsta.För att träffa en gammla vän från
gymnasiumet.Och vad det var trevligt,
det var meningen att vi skulle vara där
en kort stund.Men det var så trevligt
att tiden stod still :)

Camilla som hon heter,hade skurit upp
massor med olika tropiska frukter.
Och herre min gud vad det var gott
Sen fixk jag smaka på ett mycket gott te,
det smakade polkagris.

I 6 dagar har vi hört helikoptrarna 
åka över där vi bor.Dom åker väldigt lågt,
så det bara dånar i huset.Och står man på
balkongen så blir det så hökt ljud 
så man måste sätta händerna för öronen.
Så nu håller vi alla tummar och tår på
att det där efter länktade regnet kommer till oss
i morgon.

Nu på kvällen fick jag ett kort på mina älskade barn.
Som inte är så vanligt,dom satt tillsammans.
Och det värmer mitt hjärta
att dom kan vara kärleks fulla mot
varandra.

 mammas hjärtan

// Laila

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...