lördag 14 juni 2014

Vilken resa det vart...

I början av Maj så ringde telefonen,
hemma hos min mamma.
Det var Mange som ringde och jag hörde på en gång
att det var något.
Och det var det ju,Simon hade ramlat ner från ett träd.
Det låter jätte högt,men det var det inte.
Ca 1 meter högt fall vart det.
Han ramlade så olyckligt,han kunde inte komma upp.
Så han kröp på gräsmattan,då såg våran granne honom
kommandes krypande.Han var med hennes
barn och dom är mycket 
mindre en vad Simon är.Så hon var ute

Hon frågade har det hänt något,ja sa Simon jag ramlade
från trädet.Och jag kan inte resa mig,det gör
så ont i händerna :( 
Hon ringde på porttelefonen och bad Mange komma ner.

höger så värst ut :(

När jag kom hem så stod dom nere vid vägen.
Lilla gubben var alldeles vit i ansiktet.
Han måste ha haft så ont.
Väl på akuten gick det fort,vi fick komma in
på en gång.En sjuksköterska tittade på händerna
och hon förstod på en gång att det var brutet.

Så in på röntgen och ut igen.Akuten personalen gipsade
för att minska på smärtan.Och sen fick han smärt lindring
Nu fick vi vänta på att han skulle få koma in på
OP.Men det gick väldigt fort,han bara sitta en halv timme
efter dom gipsat.Så det var skönt att det gick
fort.Simon ville att Mange skulle följa med in på
Op för att han skulle sövas ner.Men Mange gick
det trodde jag aldrig :)
Han är lite harig på det,men det gick så bra sa han.

det vart lite lattjo gipsat men det var skönt sa Simon

När jag satt och vänta på Mange så rann det lite tårar
från min kind.Min lilla Simon hade gjort sig så illa,
att han nu var och opererade sig.
Vi åkte hem en snabbis,var ju tvungen att lämna 
av Kevin till sin pappa.Och han skulle ju ha kläder,
som han kunde ta på sig till skolan dagen där på.

Väl tillbaka så behövde vi inte vänta länge
innan dom ringde från OP.
Han var klar och skulle få åka och vakna 
upp på uppvaket.
Vi fick inte gå in samtidigt jag och Mange.
Så Mange gick in först,men han kom ut
ganska snabbt.Och jag kan förstå det,
han såg så liten och hjälplös ut där
han låg.Med gipsade händer och syrgas 
i näsan.

Han fick ligga i ca 1 timme, sen fick han 
komma upp till barnavdelningen.
Mange sov kvar med Simon,ja med pappa.
Simon är väldigt pappig :)
Så mamma fick åka hem och sova
helt själv :( Och det var inte så kul
tyckte jag.Men det gick :)

Sov jätte dåligt och oroligt hela natten.
Så jag vaknade tidigt och tog kläder till
Simon.Sen åkte jag så jag var nog där kl 7.30
redan.Men man fick komma redan vid kl 7
på morgonen.För att bägge föräldrarna fick 
inte sova kvar.

När jag kom så sken Simon upp som 
en sol :) Han hade sovit dåligt hela
natten.Och Mange hade inte bett om mera
smärtlindring :(

på morgonen när jag kom

Sen vart det röntgen igen och det såg
bara bra ut.Och vi fick åka hem

på väg hem igen :)

Och nu efter 6 veckor är gipset borta
och allt är som vanligt igen.
Förutom att Simon måste var riktigt försiktig hela
sommaren.Annars så kan handlederna gå upp igen.
Av ett hårt slag så kan det vara av igen.
Så det blir en lugn sommar för Simon i år.

 så här såg det ut under gipset
 och sen vart det lite bandage på ett tag
och nu är det bara 4 st ärr kvar,eller bara och bara :)

// Laila

2 kommentarer:

  1. Usch stackarn!! Hoppas han är lite försiktigare framöver :/

    SvaraRadera
  2. Ja han hade sådan otur :( Men han har varit duktig en då på att vara lugn nu :) I bland kan det komma lite farlig heter i mellan

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...