lördag 28 juni 2014

I onsdags = Rossalla båt resa....

I onsdag får vi på båt resa med familjen Lindström.
Och det var så himla mysigt och trevligt.
Vi åkte redan kl 7 på morgonen för att hinna,
fram till Norrtälje och Kapellskär.

Och när vi väl kom fram och skulle betala
parkeringen. Så höll det på att sluta redan där.
Simon står på en rund cement sten.
Och på något sätt så måste han ha glömt
att han stod där.För jag bara ser när han faller
 ner på marken. Men det gick bra phu.

Så vi kan fara :)
När vi kom in på båten gick vi in på 
frukost buffen på en gång.
Och den var okej,men jag tror jag
hade förväntat mig lite mera en så.

Vi gick runt och tittade på båten.
Rossalla hade en jätte fin lekplats
ombord.Vilket barnen blev förtjusta av.
Det tog inte så lång tid att komma
till Mariehamn 2.15 timmar.

När vi kom fram och ur båten,
åkte vi ett tåg runt om lite i Mariehamn.
Och det var ju bra för då fick vi ju se
vart allt låg också.
Men det vara bara jag,Madde 
och barnen som åkte.
Mange och Danne gick,det tog
väl ca 15 min att komma upp
till centrum.

Vi gick lite inne på centrum
och shoppade lite.
Synd bara att det var så dyrt.
Det är ju euro där.

Sen hittade vi en lekpark
som barnen lekte lite i.
Och sen vart det golf för
barnen.Å vilken fin banna det var.

Sen gick vi och åt,det var en riktigt
god pizza.Och vi förundrades lite
över att det bara var tjejer
som gjorde allt i pizzerian :)

Sen gick vi mot hamnen igen,
för kl var så mycket redan.
Att det snart var dax att åka hem
igen.

Vi hade en så mysig och trevlig dag.
Så tack igen för allt våra fina vänner
familjen Lindström.

// Laila








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...