måndag 26 maj 2014

Så besviken...

I dag när Simon kom hem, såg
han så ledsen ut.Så säger han mamma nu
kommer du bli arg.Jaha sa jag varför då,-jo
jag har badat!!!! VA badat sa jag,en fröken på
skolan tyckte det var helt okej att bada med gips på.
Och ingen plast påse för att täcka över heller.
Så vi kom nyss hem i från ortopeden.
Det vart om gipsning,det var så blött inuti.
Han på ortopeden undrade hur en vuxen kunde 
tycka det var okej att bada med gipsade händer :(
Ja det undrar jag med.

Men nu blir han hemma hela veckan.
I morgon ska dom sova över på ett kollo,
med skolan.Och han får nya mediciner i morgon,
så läkaren sa blankt nej till att följa med.

Han måste ta det lugnt,så inte hjärtat rusar.
Men å andra sidan så är det väl bäst så.
Så dom inte får för sig att göra något annat galet.

// Laila


2 kommentarer:

  1. Fy du måste ringa och "skälla" på dem! Det är de som ska vara vuxna och säga nej till barnen oavsett hur mycket barnet vilk, eller åtminstonne ringa och informera dig eller fråga >_<

    SvaraRadera
  2. ja vi är väldigt arga här hemma,ska ringa i morgon :/

    SvaraRadera

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...