måndag 28 april 2014

Fri...

När jag sitter i bilen själv,känner jag ett inre lugn.
Helst när jag sakta trycker på gas pedalen.
Och jag sakta trycks mot sättet och känner
hur farten tar fart.I dessa få sekunder känner jag mig
så fri.Fri från allt,fri från mig själv,fri från smärtan
som förtär min kropp.Jag svävar fram som ett litet löv,
som blåser fram.Känslan jag får då är så skön,
det känns som jag har allt bakom mig.
Och ingen kan ta mig,bara för i några få
sekunder.Känner jag ingen press,ingen som vill
mig något.Jag är FRI fri från mig själv och mina känslor.
Fri från världens alla fel och brister,det är bara jag
och min bil.Min röda fina bil

För ut var jag bara så trött,så jag orkade inte känna
något.Men nu känns det som om det bara 
väller ur mig.Och alla i min närhet känner av det.


// Laila




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tog dig lite tid och skrev en liten rad till mig...